Thursday, October 15, 2009

Biserica „Sfântul Dimitrie” din cartierul Bădălan, Galaţi


Biserica Sf. Dimitrie





Un bun prieten m-a rugat sa aduc precizari in legatura cu biserica din Galati despre care am scris in articolul Bisericile fantoma ca a fost parasita si se afla in ruina. Mi-am exprimat speranta ca poate a fost restaurata in ultimii ani. In 2006 am vazut o fotografie a acestei biserici si m-am intristat.

Am o veste buna! Biserica a fost refacuta si, dupa cum afirma un ziarist galatean, “Dumnezeu S-a intors acasa”.

Nu a fost usor sa gasesc informatii despre acesta biserica aflata pe malul Dunarii, langa santierul naval DAMEN. Desi ma aflu la o distanta de 10.300 km de orasul Galati, cu ajutorul internetului am reusit sa rasfoiesc presa locala si sa aflu amanunte despre viata crestinilor ortodocsi din cartierul Badalan si a bisericii Sfantul Dimitrie. Cand s-a construit santierul naval comunistii au alungat pescarii si familiile lor. Biserica a fost parasita apoi a cazut in paragina. Presupun ca lucrarile de amenajare a malului stang al Dunarii au favorizat frecvente inundatii, apa intrand in biserica. Biserica Sfantul Dimitrie Badalan a fost construita in 1894, parasita in 1986 iar in 2009 s-au sfarsit lucrarile de consolidare.



Phoenix - Galati via Google Earth

Iata ce scria un ziar galatean: “Pe 26 octombrie, Biserica "Sfântul Mucenic Dimitrie" din cartierul gălăţean Bădălan a fost în rugăciune prilejuită de sărbătoarea de hram. Este al doilea an consecutiv - după douăzeci şi cinci de ani de întrerupere - când creştinii din Valea Oraşului s-au aflat umăr lângă umăr în acest sfânt locaş. Cu aproximativ doi ani în urmă, Prea Sfinţitul Dr. Casian, Episcop al Dunării de Jos, dădea arhierească binecuvântare pentru ca în fostul cartier Bădălan să se reia rugăciunea, iar Hristos să se... reîntoarcă în această Casă a Tatălui Ceresc. Impropriu zis, să se reîntoarcă, pentru că Dumnezeu nu şi-a lăsat Biserica Sa nici măcar când oamenii au fost strămutaţi din casele lor. Locuinţele omeneşti au fost doborâte, însă această biserică a supravieţuit, astăzi vorbindu-ne despre nedreptăţile pricinuite de-a lungul timpului. Cu sprijinul nemijlocit al unor agenţi economici şi al unor creştini a fost împrejmuit locaşul cu gard şi s-a aşezat, parţial, tabla pe biserică. Au fost făcute donaţii, între care şi fostele icoane păstrate la Biserica "Sfântul Dimitrie" din cartierul Aviaţie. Înainte de hramul din acest an, reluat după 22 de ani de tăcere a rugăciunii prin aceste locuri, a fost instalat clopotul bisericii. Aseară, pentru întâia dată a chemat la reluarea rugăciunii, iar astăzi la liturghie."



Biserica Sf. Dimitrie in timpul lucrarilor de reconstructie




3 comments:

  1. la aceasta biserica a fost botezata bunica mea(in anul 1932)

    ReplyDelete
  2. de foarte multi ani m-am rugat la bunul Dumnezeu pt.daruirea unui prunc. In aceasta biserica si cu ajutorul rugaciunilor date de parinte mi-am regasit linistea sufletasca,acum sunt insarcinata.Mergeti si va rugati cu incredere,Dumnezeu si Sf.Dimitrie va va ajuta in toate trebuintele.Aveti incredere in acest locas sfant si in harul parintelui.

    ReplyDelete
  3. Biserica sf. Dimitrie este una din bisericile normale din Galati si nu face minuni. Sunt lacasuri in care cei ce slujesc au multa energie divina , te vindeci , te simti usurat,curat . Am trait astfel de momente , am depasit greutatile , am renascut. Cautati si veti gasi calea cea buna.

    ReplyDelete